Getting There & Away - Reisverslag uit Ruiru, Kenia van Manuel Veen - WaarBenJij.nu Getting There & Away - Reisverslag uit Ruiru, Kenia van Manuel Veen - WaarBenJij.nu

Getting There & Away

Door: manuelvdveen

Blijf op de hoogte en volg Manuel

29 December 2011 | Kenia, Ruiru

Reizen binnen Kenia is een aparte ervaring. Bijvoorbeeld het autoverkeer. Vanmorgen vroeg werd ik rond 5 uur door een taxi van Nairobi Airport gehaald. De parkeerplaatsen zijn gevuld met modderige Toyota's en Mitsubishi's die al een aantal jaren mee gaan, met hiertussen af en toe een glimmende nieuwe Land Rover of BMW. De Toyota's rijden echter niet minder hard. Snelwegen zijn drie banen breed, meestal aangegeven door belijning. Hier trekt de Keniaan zich echter weinig van aan. Vrachtwagens rijden rechts, vrachtwagens rijden links, vrachtwagens rijden in het midden. Vrachtwagens rijden waar ze willen rijden en personenauto's die sneller rijden zigzaggen hier wat tussendoor. Als de chauffeur geen baan kan kiezen rijdt hij gewoon op twee banen tegelijk. Vrachtwagens die te hard een bocht ingaan, schuiven van de binnenbocht op naar de buitenbocht. Rijd je hier naast, dan moet je gewoon snel je rem gebruiken om er aan de andere kant langs te rijden. Drempels zijn zo gemaakt dat je van 80 naar 20 moet afremmen en stoplichten zijn soms meer een advies dan een richtlijn. Na een lange vlucht en weinig slaap wist de taxichauffeur me goed wakker te houden. Een leuke ervaring. 'You like to drive?' -'Yes, yes, I like to drive!'

• 29 December 2011 - 20:07

Rianda:

Leuk om te lezen Manuel! Kijk uit naar je volgende verhaal. Liefs van je zus

• 29 December 2011 - 20:17

Mama:

Tjonge, vermoeid en wel en dan al zoveel waarnemen en meemaken.
    En het vervolgens ook nog eens heel mooi weten te verwoorden. i'm proud.
    Ik kijk ook uit naar vele mooie verhalen. Het ga je goed m(a)an!!x

• 29 December 2011 - 20:29

Papa:

Je krijgt er zin in om erbij te zijn als je dit leest en je ziet het voor je ogen gebeuren. Wat een schrijver ben jij! Fijn dat je nu op je plek bent en dat de eerste indrukken zo goed zijn. We volgen met grote interesse je verdere belevenissen! Veel plezier en en fijne contacten gewenst.

• 29 December 2011 - 21:20

Ria:

Tsjonge wat een eerste ervaringen!
    Goed om te lezen dat je daar nu bent. Ontzettend goede tijd gewenst, ik ga je ''volgen' !

• 30 December 2011 - 18:19

Chris:

Kenia Mania! Enjoy!

• 30 December 2011 - 20:36

Willy:

'k Heb zojuist aangegeven dat ik graag op de hoogte blijf van je verhalen!
    Eindelijk zit je daar dan hè? Na zo'n lange voorbereidingstijd...
    Ik hoop dat je er een super tijd
    krijgt Manuel, geniet er van en...
    Don't forget to use your guitar, lijkt me geweldig!
    Veel plezier, geniet van alle indrukken die je daar ongetwijfeld op doet!

• 31 December 2011 - 12:12

Astrid:

Haha leuk om te lezen dit! Gelukkig leef je nog :)