Just A Boy - Reisverslag uit Ruiru, Kenia van Manuel Veen - WaarBenJij.nu Just A Boy - Reisverslag uit Ruiru, Kenia van Manuel Veen - WaarBenJij.nu

Just A Boy

Door: manuelvdveen

Blijf op de hoogte en volg Manuel

03 Januari 2012 | Kenia, Ruiru

Het is hier iets na elven, buiten is het al uren donker en ik zit in de library. De library is gevuld met 3 grote tafels met stoelen en een paar kasten waarvan één bijna om lijkt te vallen. Deze zijn gevuld met gedoneerde boeken. Aan het plafond hangen vier lampen, dat wil zeggen fittingen, waarvan in twee een peertje zit, waarvan één het doet. Links van mij staan een paar zonnepanelen die hier al staan sinds het RRC vanaf haar oude locatie naar dit terrein is verhuisd. Een afspraak maken met iemand om ze op het dak te plaatsen is één ding, diegene vervolgens ook langs zien komen is een tweede. Tegenover mij zit een klein Keniaans jongetje waar ik diep respect voor heb. Over minder dan vijf uur zal ik hem, omdat ik night shift heb, wakker maken voor een nieuwe, lange dag. Na het ontbijt en andere taken zal hij rond zes uur lopend naar school vertrekken. Tegen het eind van de middag zal hij terugkomen, spelen, eten, het Keniaanse nieuws kijken, zijn taken doen en huiswerk maken. Een mooi gezicht voor een foto, zijn donkere kopje in zijn groene overhemdje tegen de achtergrond van de felgele muur. Aandachtig gebogen over zijn wiskundehuiswerk. Het is niet veel, maar hij is niet zo goed in wiskunde. Als hij klaar is pakt hij zijn tas in en loopt naar de buitendeur. 'When you are finished, can you close this for me please?' Is dit het enige wat ik voor deze jongen kan doen?

  • 03 Januari 2012 - 20:43

    Martje:

    Ja leuk Manuel. Maar waar is nu die foto?
    Het lijkt me een mooi begin voor een boek!!!

  • 03 Januari 2012 - 20:48

    Rianda:

    Mooi verhaal heb je weer geschreven. Ben trots op je! Was leuk om even te skypen vanavond. O en ik wil ook heel graag foto's zien.. :) lala salama! X

  • 03 Januari 2012 - 20:59

    Lot:

    En ik heb respect voor je verhaal..! Denk dat je nog genoeg kan doen...everyone can make a difference..las ik op de site..dus dat Maan! X

  • 03 Januari 2012 - 21:18

    Astrid:

    Nice story at a nice song Maantje (: ik weet zeker dat jij m wel kan helpen met die wiskundesommen ;)

  • 03 Januari 2012 - 22:14

    Mama:

    Net terug van 2 meelevende oma's die trots en dol op je zijn. In de storm terug en onderweg een sms van je zus: er is weer een blog. Bij thuiskomst gretig naar de computer: mooi!! ook ontroerend. We weten zeker dat als de kids vertrouwen in je krijgen ze met je weglopen... just a matter of time... x

  • 03 Januari 2012 - 22:39

    Ria:

    Hé Manuel,

    Wat ontzettend boeiend om te lezen, mooi hoe je het beschrijft, ik zie het plaatje zó voor me!
    Ik wens je trouwens nog een heel mooi 2012 toe waarvan de eerste 4 [?] maanden in Kenia, hoop voor je dat het een onvergetelijke ervaring gaat worden!
    liefs

  • 03 Januari 2012 - 23:40

    Merijn:

    Hey Maan!
    Ik heb al je verhalen gelezen en ben diep onder de indruk van je belevingen! Je beschrijft alles zo mooi dat ik alles als een plaatje voor me zie!
    Ook dit is weer echt gaaf, ik hoop dat je naast dit jongetje nog vele andere kinderen mag en kan gaan helpen! Ik zie uit naar de volgende verhaal!
    Aan de weervoorspellingen te zien zit je daar zeker goed vergeleken met hier...

  • 04 Januari 2012 - 08:45

    Nienke :

    Wat een mooie belevenissen Maan! Rianda smst&mailt steeds vol trots over je :) Heel veel plezier en succes daar! En een waardevolle tijd toegewenst!!

  • 05 Januari 2012 - 10:56

    Gelly:

    Wat bijzonder, jij daar in een heel ander land met zo'n andere levenswijze.De verhalen die je beschrijft zijn erg leuk en boeiend om te lezen. Een fijne en leerzame tijd toegewenst en ik ben al weer benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 05 Januari 2012 - 14:54

    Evert Biemond:

    kort maar krachtig en geeft een goede indruk van je beleven.

  • 05 Januari 2012 - 21:21

    Toos Morgenstern:

    Genoten van je reisverslagen[bundelen hoor1] Je gaat je plekje wel vinden daar.
    Veel voldoening en ook plezier gewenst!Blijf je volgen. Groetjes!

  • 05 Januari 2012 - 21:26

    Arja Leutscher:

    Hoi Manuel,
    Leuk om je verhalen te lezen, ben zeker van plan ze te blijven lezen.
    Ik wens je een goede tijd daar, je zult veel indrukken opdoen. Bijzonder hoor wat je doet !
    Groetjes vanaf de Harderwijkerweg,
    Arja

  • 05 Januari 2012 - 22:36

    Je Vader:

    Mooie verhalen Manuel! Je zou nog kunnen overwegen om schrijver te worden.... Ik merk dat je er wel inkomt en dat je contact hebt met de omgeving. Leuk om te zien hoe allerlei mensen inmiddels al reageren. Je begon bij nul en zit nu al op 12 reacties op dit laatste verhaal. Een snel groeiende fanclub!

  • 08 Januari 2012 - 23:10

    Erik:

    Ooit aan gedacht om scenario-schrijver te worden?

    Ik lees je berichten met veel plezier, en het blijft mij boeien. Ik wens je heel veel succes daar, and i'll keep following you.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manuel

Actief sinds 21 Dec. 2011
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 17307

Voorgaande reizen:

28 December 2011 - 20 April 2012

Volunteering in Kenya

Landen bezocht: